Algemene Voorwaarden

Huurperiode

  • De huurperiode start op de eerste dag vanaf 15.00 uur en eindigt op de laatste dag om 10.00 uur.
  • Een weekend begint op vrijdag 15.00 uur en eindigt op maandag 10.00 uur.
  • Een midweek begint op maandag 15.00 uur en eindigt op vrijdag 10.00 uur.
  • Een week begint op vrijdag, zaterdag of maandag en telt 7 overnachtingen.
  • De sleutel kunt u afhalen op de dag van aankomst tussen 15.00 tot 18.00 uur. Voor afwijkende tijden dient u tijdig telefonisch contact met ons op te nemen via 043 – 450 1180.

Huurprijs/kosten

  • De huurprijs is de prijs per accommodatie, ongeacht het aantal personen (tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen). Het aantal personen mag het maximum aantal, zoals staat aangegeven bij elke accommodatie, niet overschrijden.
  • Het voortijdig verlaten van het gehuurde (dus voor het einde van de overeenkomst) geeft geen recht op restitutie.
  • Naast de huurprijs betaalt u ook schoonmaakkosten en toeristenbelasting. De hoogte van de schoonmaakkosten is afhankelijk van de accommodatie.
  • In de wintermaanden wordt voor een aantal accommodaties ook energiekosten in rekening gebracht.

Borg

  • Bij sommige accommodaties verzoeken wij u een borgsom te betalen. Die wordt door het ondertekenen van een eenmalige machtiging bij aankomst voldaan. Hierdoor hoeft u de borg niet voor te schieten. Bij vertrek zonder schade aan het huis wordt de machtiging vernietigd. Mocht er door bijvoorbeeld een ongelukje wel schade zijn ontstaan, dan wordt deze met de borg verrekend. Meestal kunt u deze schade verhalen op uw WA-verzekering.

Betaling

  • Nadat wij uw reserveringsverzoek hebben verwerkt, ontvangt u van ons een reserveringsbevestiging. Wij vragen u binnen twee weken, na ontvangst van uw reserveringsbevestiging een aanbetaling te storten op het opgegeven bankrekeningnummer. Vermeldt bij het overmaken het reserveringsnummer.  Nadat wij uw aanbetaling hebben ontvangen is de reservering definitief, het niet (tijdig) betalen van de aanbetaling betekent echter niet dat de reservering automatisch is geannuleerd (voorwaarden voor annulering: zie hieronder).
  • Het restant van de huursom kunt u betalen bij, of voor aankomst. Wanneer u besluit het restant van de huur ook over te maken dient dit uiterlijk twee weken voor aankomstdatum op onze rekening te zijn bijgeschreven.
  • De schoonmaakkosten, toeristenbelasting en eventuele borg vragen wij u contant te voldoen bij aankomst.
  • Wanneer wij uw aanbetaling niet op tijd ontvangen hebben, beschouwen wij deze als niet gedaan. Wij zullen dan contact met u proberen op te nemen. Bij niet tijdige aanbetaling behouden wij ons het recht voor uw reservering te annuleren.
  • Wij accepteren alleen contant geld. (U kunt dus niet pinnen of betalen met een creditcard).

Toeristenbelasting / nachtregister

  • De Wijngaard is verplicht te weten welke gasten aanwezig zijn in de accommodaties. Daarom verzoeken wij onze gasten bij aankomst het nachtregister in te vullen.

Schoonmaak

  • Uiteraard zijn alle accommodaties schoongemaakt voordat u komt. En worden ze ook weer schoongemaakt, na uw vertrek. Hiervoor berekenen wij schoonmaakkosten. Voordat u vertrekt dient u uw accommodatie bezemschoon achter te laten en moet de afwas gedaan zijn.

Linnengoed

  • In alle accommodaties zijn er dekbedden en kussens aanwezig. Het linnengoed dient u zelf mee te brengen. Sinds 1 januari 2012 verkopen wij ook linnengoed. Na gebruik kunt u het linnengoed meenemen of weggooien. Er zijn 2 pakketten:
    • pakket 1, €9.50, bestaat uit een kussensloop (60×60), matrasovertrek (80/90×200) en een dekbedhoes (140×200).
    • pakket 2, €12.50, 2-persoons variant (2 kussenslopen, matrasovertrek (140×200) en een dekbedhoes (200×200).

Huisdieren

  • Slechts in enkele accommodaties laten wij huisdieren toe. Geef bij de reservering aan of u huisdieren mee wilt nemen.
    Wanneer u huisdieren meeneemt zonder dit vooraf opgave vooraf of zonder toestemming, dan zullen wij wij extra schoonmaakkosten in rekening brengen. In sommige gevallen zullen wij u verzoeken uw huisdier elders onder te brengen.

Zelf meenemen

  • Alle accommodaties zijn voorzien van hoofdkussens en dekens of dekbedden. De lakens, slopen, handdoeken en keukendoeken dient u zelf mee te nemen.
  • De keuken is voorzien van voldoende bestek, glaswerk, borden en pannen. Peper, zout, koffiefilters of andere ingrediënten om mee te koken zijn niet aanwezig.
  • Als er in de accommodatie een vaatwasser aanwezig is, dient u zelf te zorgen voor geschikte vaatwastabletten.

Annuleren

  • Annuleren dient u altijd schriftelijk (of per e-mail) te doen. Het niet (tijdig) voldoen van de aanbetaling is geen geldige annulering.
  • Bij annulering binnen 6 weken vóór aankomst is de volledige huursom verschuldigd. Bij annulering, meer dan 6 weken voor aankomst zijn ook kosten verschuldigd. Wel is overdracht van de huur mogelijk. Voor deze overdracht van huur kunt u zelf zorgen maar ook wij zullen alles in het werk stellen om de accommodatie weer opnieuw te verhuren. Bij accommodaties geschikt voor meer dan 10 personen is de bovengenoemde termijn 10 weken. Voor reserveringen van ons Chateau de Presseux en/of naastgelegen Koetshuis is bij annulering binnen 16 weken voor aankomst de volledige huursom verschuldigd.
  • Wij adviseren U om een annuleringsverzekering af te sluiten. Hiervoor kunt u terecht bij uw verzekeringsadviseur of bank. Zeker wanneer u met een grote groep op vakantie gaat is het verstandig een verzekering af te sluiten.

Aansprakelijkheid

  • Helaas is het voor ons niet mogelijk enige aansprakelijkheid te aanvaarden voor schade of letsel berokkend aan de huurder(s). Ongeacht door welke oorzaak deze schade of letsel ook is ontstaan. Evenmin zijn wij aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van uw eigendommen.
  • Wij zijn niet aansprakelijk voor schade of overlast die wordt veroorzaakt door of aan derden. U blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor u en uw reisgenoten.
  • Zorg voor een goede verzekering! (WA-verzekering, reisverzekering en annuleringsverzekering).
  • Het aantal personen dat in een accommodatie verblijft mag de maximum capaciteit niet overschrijden. Dit in verband met de verzekering en de brandveiligheid. U bent zelf verantwoordelijk voor de naleving hiervan.
  • Al onze accommodaties zijn voorzien van een internetaansluiting waar u gratis en onbeperkt gebruik van kunt maken. Wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat de verbinding naar behoren werkt tijdens uw verblijf, maar er kunnen zich altijd omstandigheden voordoen waar wij geen invloed op hebben en waardoor de verbinding niet of slecht werkt. Wij zijn niet aansprakelijk voor de schade of overlast die hierdoor wordt veroorzaakt.